Ghid de cumpărare servicii antreprenoriale

Ghid de cumpărare servicii antreprenoriale – cum să nu iei țeapă de la prestatori de servicii

Ghid de cumpărare servicii antreprenoriale: Cum să nu iei țeapă de la prestatori de servicii dacă ești antreprenor care vrea să dezvolte un proiect cu ajutorul unor oameni specializați pe anumite domenii.

În general, nu are importanță dacă este vorba de un freelancer sau de o agenție, unele situații se pot regăsi în toate cazurile. Astfel, relatarea unor întâmplări, însoțite de câteva perspective, sper să te ajute să previi anumite posibile înșelăciuni care sunt la ordinea zilei în online.

Punctul de plecare: notează-ți ce problemă ai nevoie să fie rezolvată, cum și în cât timp, maniera de rezolvare. Mai poți nota și tariful pe care ai capacitatea să-l achiți. Verifică notițele acestea ori de câte ori simți că poți pica în capcana influenței comerciale.

Perspective de cumpărare servicii antreprenoriale prin recomandări / testimoniale

Observ frecvent, în cercurile de antreprenori, că se fac recomandări de agenții digitale sau de freelanceri dar, pe de altă parte, se află la ordinea zilei și ceea ce e de evitat din meniu, uneori fiind vorba despre aceeași entitate.

Ce să crezi despre cei cu care ai avea nevoie să lucrezi?

Important e să nu crezi pur și simplu fără să cercetezi! Știu, mai multă muncă, dar rezultate mai sigure!

  • Recomandările sunt bune ca să susțină o decizie? În principiu, da, dar există și excepții. Dacă vin din partea unor necunoscuți, riști ca aceștia să gireze un om din alte motive (ex. susținere profesională / amicală). Așadar, nicidecum nu se garantează experiența de lucru.
  • Criticile negative reflectă adevărul? S-ar putea să existe un sâmbure de adevăr și merită să ai o abordare mai precaută. Dar poți lua în calcul că freelancer-ul sau agenția au avut pur și simplu o neînțelegere cu un client amplificându-se tot. Sau chiar s-a greșit într-adevăr, dar lecția a fost învățată.
  • Testimoniale? Se poate lua în calcul o anumită veridicitate, dar la fel de posibil este ca multe dintre ele să fie false, inventate de comerciant.

Lista de exemple poate continua, așadar, o părere concretă îți poți forma doar dacă interacționezi cu prestatorul în mod direct.

Ghid de cumpărare servicii sau… Cum să nu cumperi ceva ce nu știi ce e

Ghid de cumpărare servicii antreprenoriale

În primul rând cere-le o ofertă prestatorilor de servicii dacă nu au deja una publică pe website-ul lor. Analizează cu atenție și compară cu alte oferte. Apoi adresează-le câteva întrebări concrete despre ceea ce promit în raport cu ce ai nevoie!

Multe dintre oferte sunt „înflorite” într-un mod exagerat, având un design care captează atenția, dar informațiile importante sunt omise. Pe de altă parte, mai sunt și oferte constituite dintr-un email scris „cu picioarele”, ori redactate în situații mult mai dubioase.

Exemplu: Înainte să îți fie prezentată oferta, îți sunt solicitate tot felul de informații despre afacere, despre tine sau despre alte aspecte irelevante ale unei posibile comenzi. Da, uneori este necesară o prezentare mai generală a unui proiect pentru personalizarea ofertei sau una minimală a clientului pentru a preveni asocierea imaginii cu clienți nedoriți, dar acestea sunt cazuri diferite.

Oferta nu trebuie să fie un secret, ea are caracter public. Numele clientului / firmei este public și poate fi verificat. Deci nu este cazul să divulgi prea multe informații despre tine sau afacere doar pentru că, de fapt, ei urmăresc (și) altceva.

Prestatori care nu vor să vândă corect oricui

Ghid de cumpărare servicii antreprenoriale

Poate vor să afle dacă nu ești parte concurentă care să le descopere tarifele. Asta înseamnă că e posibil să se teamă de concurență, implicit nu au încredere în serviciile lor. Concurența oricum știe să le „facă” jocul dacă se propune asta. Poate vor să descopere ce bugete ai pe mână, urmărind să-ți prezinte o ofertă mărită, nicidecum una după tarifele considerate corecte.

Caz personal: Mi s-a întâmplat să întreb pe email câte beneficii conține un pachet de servicii cu preț fix, prezentat pe site-ul unei agenții, înainte de a plasa comanda. Eram 90% convins că vreau să fac acea achiziție, dar răspunsul lor a fost „misterios”: „Din păcate, noi nu știm nimic despre afacerea dumneavoastră și ar fi imposibil să vă răspundem la întrebările puse. Cel mai bine ar fi să ne auzim telefonic și să discutăm atunci.”

Păi… trebuie să știe doar că vreau pachetul X pentru Y treabă. La piață nu mă întreabă nimeni cine sunt sau pentru ce vreau merele – dulceață, gem, compot etc.. Până la urmă vrem să muncim sau să vorbim la telefon?

Verifică firma, website-ul, profesionistul care prestează servicii antreprenoriale

Ghid de cumpărare servicii antreprenoriale

Este o firmă care corespunde cu prezentarea din ofertă? Ori se laudă că are profituri uriașe, dar firma și-a încetat activitatea prin faliment acum câțiva ani?

Website-ul unde sunt prezentate pentru achiziție servicii antreprenoriale este unul în conformitate cu legea și securizat? Sau singurul lucru vizibil până la oroare este butonul de „Cumpără acum”?

Prestatorul denotă încredere în domeniul afacerilor sau găsești imagini cu el fumând joint-uri din frunză de nuc? Ori poartă costum, dar atitudinea lui de “aoleu, cine v-a lucrat aici?” vrea să arate că toți sunt proști, amatori și doar el e un guru în domeniu?

Cazuri evidente: În cadrul unor grupuri de socializare formate din specialiști, antreprenori, clienți și prestatori, se întâmplă adesea ca anumiți debutanți în lumea afacerilor să-și dorească puțină expunere a serviciilor pe care le prestează. Numai că, fie nu sunt aprobate pe motive ilogice – “spam, reclamă interzisă”, fie sunt criticate de „grupări” de prieteni care au obiectiv comun: câștigarea încrederii potențialului client prin denigrarea concurenței. Imaginează-ți că vei achiziționa servicii de la astfel de oameni și, dacă din anumite motive personale, vrei să te retragi, ori poate întârzii cu plata, riști să ajungi ținta denigrărilor publice.

Asigură-ți investiția în serviciile cumpărate

Ghid de cumpărare servicii antreprenoriale

Dacă primele criterii de evaluare ai decis că au corespuns cu nevoile tale, merită să te asiguri că serviciile antreprenoriale pe care vrei să le cumperi au la bază o formă de garanție scrisă, că vei primi exact ce ți s-a promis.

Solicită un contract și citește-l!

Unde nu înțelegi, întreabă! Atât furnizorul, cât și juristul sau avocatul. Unde e incert, solicită modificări! Contractul e negociabil, oferta e bine să fie anexată contractului etc. Se poate întâmpla ca aceste contracte să fie niște șabloane generale și, evident, să nu prevadă în mod expres aspecte particulare care să acopere și partea ta de garanție. Nu vrei să îți fie ofertată o treabă, iar în contract să semnezi ceva general, cu omisiuni, dar o mulțime de limitări favorabile doar furnizorului.

Acestea fiind spuse, mai trebuie doar să îți amintești că afacerea ta depinde în primul rând de tine, iar grija pe care o manifești precum și luarea în calcul a tuturor posibilelor riscuri nu sunt aspecte ieșite din comun, din contră, acestea fac parte dintr-o atitudine responsabilă față de business-ul de gestionat.

Ne dorim ca acest ghid de cumpărare servicii antreprenoriale să te inițieze în verificări minimale pentru achiziții smart.

Distribuie gratuit prietenilor informație interesantă și de interes pentru a-i ajuta și urmărește-ne pe rețelele de socializare ca să rămâi la curent!

Servicii de publicitate - Reclama ta aici
Shopping Cart
Scroll to Top