promovare online pentru autori

Metode de promovare online pentru autori

House of publishing – EvoPUBLISHING își susține scriitorii prin promovare, dar cererea externă este atât de mare, încât ne vedem nevoiți să prezentăm public câteva metode utile pentru toți autorii!

În Era Digitală ar fi culmea să nu existe şi metode de promovare online pentru autori, aşa că astăzi ne vom opri asupra lor, selectându-le pe cele mai importante, avantajoase şi la îndemâna oricărui autor de carte.

Autorii ştiu că finalizarea cărţii este doar o parte a bătăliei… după care urmează partea în care se asigură că oamenii o vor citi. La urma urmei, scopul unei cărţi este acela de a fi citită, nu? Iar pentru ca o carte să ajungă la cititori, aceasta trebuie să fie publicată şi ulterior promovată corespunzător atât online cât şi offline. Astăzi vom discuta despre câteva metode de promovare online pentru autori, metode ce şi-au dovedit eficienţa din experienţa noastră şi pe care le punem la dispoziţia celor interesaţi.

Site-uri pentru promovare online

Unul dintre cele mai eficiente moduri de promovare online a unei cărţi tipărite sau electronice este acela de a folosi puterea site-urilor consacrate de promovare a cărţilor. Aceste site-uri au deja cititori fideli, pasionaţi de literatură, pe scurt, oameni interesaţi să citească. Pe un asemenea site, orice carte îşi poate găsi cititorii proprii. În plus, operele literare beneficiază de o promovare online profesionistă deoarece redactorii îi asigură recenzii, prezentări şi reclamă pertinentă, realizată în mod corespunzător. Totodată va fi recomandată publicului potrivit şi va ajunge în atenţia câtor mai mulţi cititori. Site-uri nişate pe literatură sunt cu siguranţă multe, dar alegerea unui astfel de site trebuie să se bazeze în primul rând pe calitatea oferită. Atenţie la ce se oferă, cât se oferă şi cum se oferă!

Un blog personal

Poţi ajuta potenţialii cititori ai cărţii tale să afle de carte înainte de a o publica, prin intermediul unui blog personal unde îi poţi ţine la curent cu evoluţia scriiturii, unde le poţi oferi fragmente de carte, informaţii despre personaje (în caz că este vorba despre ficţiune), locuri în care se petrece acţiunea şi lista poate continua. Postează conținut de înaltă calitate, care încurajează publicul țintă să se aboneze pentru actualizări. Un blog personal te va ajuta şi în promovarea online ulterioară publicării. În preajma lansării îţi poţi invita cititorii, la fel dacă participi la un târg de carte. Blogul personal poate fi o cale de comunicare chiar mai eficientă decât social media, dacă îţi creezi o comunitate de oameni cu care să rezonezi şi care să rezoneze cu ceea ce scrii. 

Foloseşte feedback-ul de la cititori

Feedback-ul de la cititori este foarte important şi îl poţi folosi în procesul de promovare online. E şi păcat ca cineva să aprecieze o carte, dar aprecierea să rămână în anonimat în loc să crească prestigiul volumului respectiv. Întreabă-ţi cititorii cum li se pare cartea, ce părere au, care este personajul preferat etc.? Poţi folosi în acest sens canalele de social media, dar şi blogul tău personal. Pe lângă faptul că este constructiv pentru autori, feddback-ul de la cititori este o carte de vizită pentru orice carte. Un feedback poate motiva autorul să continue în activitatea sa literară, dar şi alţi oameni să citească o carte.

Investeşte timp în social media

În universul social media trebuie să fii nu doar prezent, ci şi activ dacă doreşti audienţă. Iar scopul promovării online este acela de a te adresa audienţei corespunzătoare.

Pentru aceasta îţi trebuie în primul rând o investiţie de timp. Păstrează legătura cu cititorii, postează conţinut relevant pentru activităţile tale literare, foloseşte recenziile, prezentările, fotografiile şi articolele cărţii tale pentru a-ţi menţine cartea în interesul potenţialilor cititori… şi fă toate acestea cu o frecvenţă ridicată.

Poţi crea o pagină de autor sau îţi poţi folosi profilul personal, poţi adera la grupuri sau îţi poţi crea propriul grup, poţi activa în cât mai multe reţele de social media sau poţi folosi una sau două – ideea e să ai o activitate constantă şi să nu îţi laşi cartea să „se umple de praf” fie el şi virtual.

Bineînţeles, poţi opta pentru promovare online şi pe alte pagini sau reţele de socializare şi astfel cartea ta se va bucura de o audienţă mult mai ridicată şi pentru mai mult timp.

Deşi la un click distanţă, aceste metode de promovare online pentru autori cer implicare din partea scriitorului, perseverenţă şi răbdare. În acelaşi timp, pentru ca o carte să aibă succes pe piaţa literară este nevoie de un nivel de motivaţie ridicat al autorilor şi editurilor.

Revista editurii noastre te poate promova chiar dacă nu ești autor de casă! Contactează-ne!

Distribuie gratuit prietenilor informație interesantă și de interes pentru a-i ajuta și urmărește-ne pe rețelele de socializare ca să rămâi la curent!

Servicii de publicitate - Reclama ta aici
Shopping Cart
Scroll to Top