Ponturi pentru scriitori despre cum se face în mod profesional o promovare de carte pe internet. Ce înseamnă profesional? Citește în continuare!
Promovarea de carte pe Internet este o acţiune inteligentă. Totul ţine de strategie şi de sursele de promovare on-line pe care le alegi în crearea imaginii cărţii tale! Cei care au înţeles aceste lucruri au obţinut şi vânzări masive.
Da, cheia succesului în promovarea cărţilor este sau poate fi Internetul!
Trăim în Era Digitală, iar metodele tradiţionale de promovare a cărţilor nu mai funcţionează la fel de bine ca în anii trecuţi. Autorii de carte, dar şi librăriile, editurile, anticariatele care s-au adaptat tehnologiei şi care au reuşit să vadă, dincolo de ieşirea din zona de confort, avantajele pe care Internetul le oferă, nu doar că s-au menţinut pe piaţa de carte, dar şi-au crescut şi vânzările.
Promovează-ţi cartea într-o manieră profesionistă!
Ești scriitor? Ai nimerit în locul potrivit pentru câteva ponturi! În spaţiul virtual îţi poţi promova cărţile în fel şi chip. Alege totuşi să o faci într-un mod profesionist pentru a-ţi crea o imagine pozitivă şi pentru a-i asigura succesul operei tale literare.
Optează pentru acele platforme literare care îţi asigură o vizibilitate extinsă, care îţi oferă o publicitate personalizată în funcţie de nevoile tale şi care pot atrage publicul către cartea ta prin diverse metode (recenzii realizate profesionist, interviuri cu întrebări pertinente, articole de impact, distribuire în social media, fragmente captivante ce dezvoltă interesul cititorului şi lista poate continua).
Cititorii preferă să se informeze din surse on-line credibile!
Un studiu efectuat de Institutul Român pentru Evaluare şi Strategie ne spune că cifra cititorilor români care cumpără cărţi de pe Internet este în creştere.
Înţelegem de aici că cititorul modern nu mai are timpul necesar de a cutreiera librăriile şi de a răsfoi cărţile, de fiecare dată când îşi doreşte o pauză de lectură.
Preferă să citească un review de calitate şi să comande cartea dorită dintr-o librărie virtuală. Va alege însă o sursă credibilă, care îi oferă informaţii de calitate, superioare altor site-uri, platforme, bloguri etc.
Promovează-ţi cartea în mod corespunzător şi obţine vânzări!
Şi tu poţi folosi mediul on-line în favoarea ta.
O platformă literară care te va ajuta să îţi schiţezi un plan de promovare personalizat, care îţi va oferi o publicitate optimă pentru cartea ta şi care va trata cu seriozitate imaginea operelor literare, e mai mult decât indicată.
Ajută-ţi cartea să fie citită!
Ponturi pentru scriitori despre cum se face în mod profesional o promovare de carte pe internet. Ce înseamnă profesional?
Cititorii trebuie să citească opera scriitorului. Și să nu uite autorul acesteia după… câteva luni sau un an. Ai prins ideea.
Primul pont este să fii realist, ai nevoie de bani, obiective și răbdare.
Bani pentru promovare carte – sunt necesari să plătești serviciile / munca altor oameni care cu asta se ocupă. Promovarea este până la urmă o etapă necesară, dar nu înseamnă că scriitorul trebuie să le facă pe toate.
Obiective pentru promovare carte – deoarece scopul este să nu facem lucrurile în zadar. Și creatorul știe cel mai bine unde vrea să ajungă cu produsul său.
Răbdare – fiindcă e o piață de carte specific românească, deci probabilitatea unui succes peste noapte este mică. Unii scriitori au o biografie formată în zeci de ani și nu sunt celebri. Asta nu înseamnă că n-au avut bani sau obiective, dar e bine să ai constanță și răbdare.
Un alt pont este să te promovezi ca scriitor. Ridicând cartea în slăvi, scriitorii uită că ei sunt creatorii și că oamenii rezonează în primul rând cu oameni. Apoi cu produse.
Da, cartea ta este până la urmă un produs. Tratează-l ca atare.
Începe să faci promovare la carte și ieși în față ca scriitor
Lumea are nevoie să știe cine este autorul acelui produs, ce valori are, care este povestea autorului. Apoi vrea să afle ce spun și alte persoane despre acel produs. Și abia apoi trebuie aduse în discuție tehnicile de promovare.
Prin acest text mi-am propus să îți prezint îndeosebi o perspectivă sănătoasă pe care o poți adopta, astfel încât să reușești. Consider că de fapt aceasta reprezintă punctul de pornire.
În cazul în care te așteptai să găsești efectiv tehnici de promovare, EvoPublishing îți pune la dispoziție câteva metode de publicitate foarte eficiente! Vezi detalii în link.