Strategii de preț care-ți pot aduce clienți sau nu

Strategii de preț care-ți pot aduce clienți sau nu

Există strategii de preț care sunt adoptate de către antreprenori, în mod eronat, făcându-i să piardă clienți și potențiali clienți. Îți prezint, în felul meu, câteva dintre ele, însoțite de exemple care te ajută să faci diferența.

Ulterior, dacă nu-ți dai seama ce strategie ți s-ar potrivi, sunt deschis la întrebări.

Strategia prețurilor mai mici:

Firma stabilește prețuri mai mici decât cele ale concurenței pentru a câștiga o bază de clienți mai mare. Această strategie se bazează pe economii, pe eficiență operațională sau pe alte avantaje care permit reduceri mari de costuri și, în același timp, să mențină profitabilitatea.

Exemplu:

Prin automatizarea unor servicii se elimină o nevoie periodică de resurse, astfel costurile totale devin mai mici, implicit se poate reduce și costul de vânzare, comparativ cu alte firme care nu au investit în acest proces.

Strategia de diferențiere ale prețurilor:

Compania își diferențiază calitativ produsele / serviciile pentru a justifica prețuri mai mari decât concurența. Aceasta poate implica și alte servicii, în mod suplimentar, ori bonusuri sau alte avantaje valoroase pentru clienți. Scopul este acela de a crea o percepție de valoare superioară care justifică diferențele de preț față de cele ale concurenței.

Exemplu: Realizarea unui website costă, în medie, X lei, pe piață, dar compania dorește să argumenteze un preț mai mare, astfel, folosește tehnologii mai performante sau oferte în care includ și mentenanța lunară a acestuia.

Strategia de prețuri care fluctuează periodic:

Firma ajustează prețurile în funcție de cerere, ofertă sau alți factori din piață. Această abordare poate implica oferte speciale, reduceri temporare sau variații sezoniere ale prețurilor. Scopul este de a maximiza veniturile și profiturile prin adaptarea la condițiile pieței.

Exemplu: În saloanele de înfrumusețare, cererea pe timpul sezonului cald poate fi mai mare decât în sezonul rece. O cerere mai mare implică mai multe resurse, automat prețul crește, iar când cererea scade, ar putea fi stimulată printr-o strategie de preț flexibil.

Strategia de preț premium:

Entitatea juridică impune prețuri mai mari pentru a construi o imagine de marcă de lux sau exclusivistă. Această strategie poate implica utilizarea materialelor de înaltă calitate, design sofisticat sau alte elemente care conferă un avantaj competitiv în segmentele de piață, orientate către beneficiarii dispuși să achite un preț mărit pentru calitate sau prestigiu.

Exemple: Apple, cluburi exclusiviste pentru vedete, dar și alte companii care provoacă stârniri publice pentru a justifica prețul în raport cu calitatea, comparate cu alternative concurente.

Care sunt cele mai utilizate strategii de preț?

Judecând după experiența personală, cele mai frecvente strategii întâlnite în România sunt:

  1. Cele care au un preț mic. Uneori poate deveni vulnerabilă pentru cei care vor să înțeleagă cum se justifică costurile mici, înțelegând că orice firmă trebuie să urmărească profitul.
  2. Respectiv prețurile premium care, în baza unui renume, permit consumatorilor să se etaleze, pe fond emoțional, adesea, prin faptul că au gusturi selective.

Astfel, apreciez că, în funcție de specificul și obiectivele unei firme se vor stabili și anumite strategii de preț care pot fi adaptate pe măsura în care se primește un feedback de la potențiali clienți / consumatori.

Concluzia?

Un mix de strategii de preț pare să fie o soluție mai realistă. Și mai pregătită pentru viitorul unei companii în care se urmărește constant obiectivul evoluției.

Distribuie gratuit prietenilor informație interesantă și de interes pentru a-i ajuta și urmărește-ne pe rețelele de socializare ca să rămâi la curent!

Servicii de publicitate - Reclama ta aici
Shopping Cart
Scroll to Top