Strategii de prețuri cu cât vinzi și de ce

Strategii de prețuri: cu cât vinzi și de ce?

Identifică anumite strategii de prețuri pentru afaceri care să te ajute să-ți păstrezi etica și banii! Învață și cum să atragi clienți, maximizând profitul!

Când mă uit pe internet, găsesc tot soiul de prețuri care-mi provoacă o reacție de tip #facepalm!
Mi-aș dori ca oamenii pe care-i cunosc să nu fie puși în postura asta. Astfel, iată câteva sugestii explicate, după caz:

Strategia prețurilor mici

Compania stabilește prețuri mai mici decât cele ale concurenței pentru a câștiga o bază de clienți mai mare. Această strategie se bazează pe economii, pe eficiență operațională sau pe alte avantaje care permit reduceri mari de costuri și, în același timp, să mențină profitabilitatea.
Un exemplu: prin automatizarea unor servicii, se elimină o nevoie periodică de resurse, astfel costurile totale devin mai mici, implicit se poate reduce și costul de vânzare, comparativ cu alte firme care nu au investit în acest proces.

Strategia de diferențiere prin prețuri

Compania își diferențiază calitativ produsele / serviciile pentru a justifica prețuri mai mari decât concurența. Aceasta poate implica și alte servicii, în mod suplimentar, bonusuri sau alte avantaje valoroase pentru clienți. Scopul este de a crea o percepție de valoare superioară care să justifice un preț mai mare.
Exemplu: vânzarea unui website costă, în medie, X lei, pe piață, dar compania dorește să justifice un preț mai mare. Astfel, folosește tehnologii mai performante sau oferte în care includ și mentenanța lunară a acestuia.

Strategia de prețuri care fluctuează

Firma ajustează prețurile în funcție de cerere, ofertă sau alți factori din piață. Această abordare poate implica oferte speciale, reduceri temporare sau variații sezoniere ale prețurilor. Scopul este de a maximiza veniturile și profiturile prin adaptarea la condițiile pieței (cu accente pe cerere).
Exemplu: în saloanele de înfrumusețare, cererea pe timpul sezonului cald poate fi mai mare decât cea din sezonul rece. O cerere mai mare implică mai multe resurse. Automat prețul crește, iar când cererea scade, ar putea fi stimulată printr-o strategie de preț flexibil.

Strategia de preț premium

Compania impune prețuri mai mari pentru a construi o imagine de marcă de lux sau exclusivistă. Această strategie poate implica utilizarea materialelor de înaltă calitate, design sofisticat sau alte elemente care conferă un avantaj competitiv în segmentele de piață, orientate către beneficiarii dispuși să achite un preț mărit pentru calitate sau prestigiu.
Exemple: Apple, cluburi exclusiviste, dar și alte companii care provoacă stârniri publice pentru a justifica prețul în raport cu calitatea, comparate cu alternative concurente.

Concluzie: strategii de prețuri

Judecând după experiența personală, cele mai frecvente strategii întâlnite în România sunt cele care au un preț mic (uneori vulnerabilă pentru cei care vor să înțeleagă cum se justifică, înțelegând că orice firmă trebuie să urmărească profitul), respectiv prețurile premium care, în baza unui renume, permit consumatorilor să se etaleze, pe fond emoțional, adesea, prin faptul că au gusturi selective.
Astfel, apreciez că, în funcție de specificul și obiectivele unei firme se vor stabili și anumite strategii de preț care pot fi adaptate pe măsura în care se primește un feedback de la potențiali clienți / consumatori.
Nu sunt excluse și alte strategii sau mix-uri între ele! Ia în considerare și acest ghid despre cum să vinzi online!

Iar ca o glumă, totuși: prețurile corecte sunt cele corecte, mergând pe premisa că iarna nu-i ca vara, vorba unuia din popor!

Distribuie gratuit prietenilor informație interesantă și de interes pentru a-i ajuta și urmărește-ne pe rețelele de socializare ca să rămâi la curent!

Servicii de publicitate - Reclama ta aici
Shopping Cart
Scroll to Top